به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانهای ایرانیان» شامل 10 مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه دادههای «پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانهای و رابطه آن با نگرشها و کنشهای اجتماعی-سیاسی میان شهروندان ایرانی میپردازد.
شناسایی نسبت مصرف رسانهای با نگرشهای اجتماعی، تأثیر مصرف رسانهای بر هویتیابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانهای در جامعه ایران طی دهه گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانهای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانهای و زندگی روزمره از مهمترین اهداف این مجموعه مقاله است.
عناوین 10 مقاله این مجموعه که با مدیریت خیام عزیزی مهر و نظارت عبدالله بیچرانلو تدوین شده است.
تحلیل مصرف فرهنگی جامعه ایرانی نوشته سید محمد مهدی خوئی، مطالعه رابطه مصرف رسانهای و نگرشهای سیاسی در بین ایرانیان نوشته مهدی غلامزاده، رژیم مصرف رسانههای اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرشهای فرهنگی و اجتماعی نوشته مجتبی حاجیجعفری، تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانهای نوشته محمد گرامیان، وضعیت مصرف رسانهای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانهای نوشته سیاوش قلیپور و علیرضا مرادی از جمله مقالات این مجموعه است.
اثرات رسانهای و جامعه: یک مطالعه میدانی روی جامعه ایران نوشته خیام عزیزی مهر و احسان شاه قاسمی، بررسی رابطه مصرف رسانهای و هویت در ایرانیان نوشته علیرضا عبداللهینژاد و سعید محمدی، مصرف رسانهای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو نوشته عباس خورشیدنام، آسیبشناسی جریان اطلاعات در شبکههای اجتماعی، بررسی سادهپذیری و به اشتراکگذاری مطالب نامعتبر نوشته شاهو صبّار و محمدرضا سعیدآبادی، فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزشها و نگرشهای ایرانیان نوشته احسان شاه قاسمی از دیگر مقالات تشکیلدهنده این مجموعه مقالات است.
این مجموعه پس از ویرایش و آمادهسازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد. |